2024. április 25. csütörtök

PDF Nyomtatás E-mail

A Kisfaludy Károly Általános Művelődési Központ sikeresen pályázott a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. Által kiírt Tanulmányi kirándulás hetedikeseknek - című felhívásra,

A program címe: „Az ismeri az én országomat, aki állt már a szivárvány alatt.”

A projekt száma: BGA-12-HA-01-0554

A támogató: Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.

A támogatás összege: 673.500 Ft

Kirándulásunk célja az volt, hogy megismerkedjünk Erdély történelmi helyeivel, természeti kincseivel, a határon túli magyarság értékeivel, hagyományaival, magyarságtudatával, problémáival. A tanulmányi kiránduláson tananyag tartalmak kerültek feldolgozásra élményszerűen, az adott történelmi helyszínen. Reméljük közelebb tudtuk hozni tanulóinkhoz Erdélyben élt és munkálkodott tudósainkat, költőinket, íróinkat, történelmi személyiségeinket, történelmi eseményeket. 8 felejthetetlen napot töltöttünk Erdélyben.

Első nap hosszú buszozás után érkeztünk Bihar megye központjába, Nagyváradra. Fotókat készítettünk Királyhágón, a történelmi Erdély határán. Bánffyhunyadon megnéztük a XIII. századból való román stílusú református templomot. Másnap Kolozsvár, a magyar történelem és kultúra fontos színhelye következett. Sok híres magyar tudós , író, költő művész nyugszik a Házsongárdi temetőben, ahol megkoszorúztuk Apáczai Csere János sírját. A Tordai hasadék után követekezett Marosvásárhely központja. Késő este értünk szálláshelyünkre, Farkaslakára.

Másnap reggel megkoszorúztuk Tamási Áron sírját. Rövid megemlékezést tartottunk tiszteletére. Szejkefürdőn báró Orbán Balázs sírjánál, emlékművénél a népművészetről beszélgettünk. Később Korondon folytattuk ismereteink bővítését. A tordai sóbányában kémiai tananyag felelevenítésére került sor. Hoszzú sétát tettünk a Medve-tó körül. Ugyancsak hoszzú túra várt ránk a Békás szorosban és a Gyilkós-tó partján. Ellátogattunk Gyimesbükkre az ezeréves határhoz, a Rákóczi vár romjaihoz. A prázsmári erődtemplomot bebarangoltuk a pincétől a padlásig. Csernáton falumúzeumában a rengeteg látnivaló kápráztatott el bennünket. Segesváron megkoszorúztuk Petőfi emlékművét és megemlékeztünk az aradi vértanúkról emlékműsor keretében. Megnéztük Vajdahunyad várát, könyvcsomagot vittünk Dévára az árva gyerekeknek. Aradon megnéztük a városközpontot és végül szerencsésen hazaérkeztünk rengeteg élménnyel eltelve. Hálásak vagyunk az alapkezelőnek (és több önzetlen támogatónak), hogy támogatta projektünk megvalósítását.